Opis projektu
Kontrakt obejmuje:
- zoptymalizowanie, tj. wprowadzenie niezbędnych zmian projektowych w istniejącej dokumentacji projektowej oraz jej uaktualnienie;
- uzyskanie wymaganych prawem decyzji, w tym decyzji Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) i wybudowanie obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11 – odcinek I;
- uzyskanie decyzji dopuszczenia do użytkowania oraz oddanie zrealizowanej inwestycji do użytkowania.
W ramach zadania zostaną zaprojektowane i wykonane:
- droga ekspresowa S11 o długości 3,7 km;
- I-wszy etap węzła drogowego „KĘPNO-PÓŁNOC”;
- przebudowa drogi powiatowej nr 5676P;
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z projektowaną drogą krajową;
- drogi dojazdowe do nieruchomości (obsługujące tereny przyległe do drogi krajowej);
- przejazd awaryjny;
- obiekty inżynierskie w liczbie 3 szt., w tym:
- wiadukt drogowy WD-1.8 nad drogą ekspresową w ciągu drogi powiatowej nr 5676P,
- przejście dla zwierząt średnich PZS-1.2 w ciągu drogi ekspresowej S11 w km 1+276, umożliwiający przejście pod droga ekspresową dziko żyjących zwierząt
- wiadukt kolejowy WS-3.5 w ciągu drogi ekspresowej S11 nad linią kolejową nr 272 Kluczbork - Poznań,
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy (m. in.: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, drenaże, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne);
- inne urządzenia ochrony środowiska: przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno – naprowadzającym, zieleń drogowa, itp.;
- przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury sieci energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i in.); oświetlenie drogowe;
- oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz ich wyposażenie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi (zgodnie z wymogami);
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp (lokalnie);
- oczyszczenie i udrożnienia istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w wymaganym zakresie, w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego.
Parametry techniczne projektowanej drogi ekspresowej
Droga ekspresowa S11 o długości 3,7 km |
|
Klasa techniczna drogi | S |
Prędkość projektowa | 100 km/h |
Kategoria ruchu | KR 7 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Wysokość skrajni | 4,70 m + min. 0,3m rezerwa |
Minimalne promienie łuków poziomych | 1500 m |
Połączenia z innymi drogami | rondo na istniejącej DK11 oraz włączenie do węzła z drogą S8 |
Ilość jezdni | 2 |
Szerokość pasów ruchu | 2 x 3.50 m |
Szerokość pasów awaryjnych | 2.50 m |
Szerokość opasek wewnętrznych | 0.50 m (od km 0+764.87 do km 3+595.00) |
Szerokość pasa dzielącego (z opaskami) | od 5,0 m do 12,0 m (na odcinku od km 3+595.00 do km 4+382.42) |
Pochylenie jezdni na prostej | 2,5% |